02 sie 2018

Karty rabatowe dla seniorów. Hit czy kit?

Sukces  programu karty seniora zależy od zainteresowania tym programem usługodawcówa w drugiej kolejności od skutecznego dotarcia z odpowiednim komunikatem do seniorów.

Funkcjonujące w wielu miejscach karty realizują zazwyczaj podobne scenariusze – od zapału i euforii do znudzenia czy nawet zniechęcenia. Użytkownicy narzekają, że zniżki są niezachęcające do korzystania z nich, nie te podmioty udzielają zniżek, które chcieliby seniorzy, a partnerzy biznesowi są zawiedzeni słabym nagłośnieniem, a co za tym idzie zazwyczaj mniej niż oczekiwanym wzrostem sprzedaży.

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest to, że system kart dla seniorów ma z jednej strony cele czysto biznesowe – seniorzy oczekują tańszych zakupów, przedsiębiorcy oczekują wyższych obrotów przy niższych marżach oraz efektu promocyjnego CSR, a z drugiej strony – jeśli organizatorem  karty jest jednostka samorządowa (miasto, powiat, województwo) to cel jest socjalny – poprawa sytuacji materialnej seniorów poprzez stworzenie im możliwości tańszych zakupów. Jest całkowicie zrozumiałe, że

samorząd nie może bezpośrednio włączać się promocję konkretnych firm,

może natomiast wesprzeć ideę srebrnej gospodarki i wspierać ogół przedsiębiorców odpowiedzialnych społecznie. Jak pokazuje dotychczasowa praktyka działania gmin są niewystarczające, gdyż tylko niewielki odsetek seniorów i przedsiębiorców wie o istnieniu takiego projektu. Problemem podstawowym są jak zwykle niewystarczające środki, a także bariery na styku administracja-biznes.

Powodzenie projektu zależy od uznania, że równie ważne jest osiągnięcie celów biznesowych przedsiębiorców jak i socjalnych,

co jest możliwe tylko przy przejrzystym ułożeniu relacji z przedsiębiorcami – partnerami biznesowymi karty oraz przy aktywnej działalności promocyjnej. Muszą być jasno określone prawa i obowiązki uczestników, zakres usług standardowych oraz ponadstandardowych.  Musi być bieżąca, systematyczna i aktywna promocja. Aby do projektu zgłaszali się kolejni przedsiębiorcy, a dotychczasowi rozwijali swoją ofertę konieczne jest jasne zaproponowanie im programu promocji.  Przedsiębiorcy muszą być przekonani, ze sam program będzie odpowiednio promowany, a oni sami odniosą dzięki temu konkretne korzyści promocyjne. Mikro i małe  firmy chcą prezentować swoją ofertę zarówno w internecie jak i poza nim – w mikrośrodowiskach w jakich działają. Często to obszar nawet nie jednej dzielnicy, tylko jednego osiedla, czy kilku ulic.

Dlatego też organizacja programu karty musi zawierać zarówno komponent internetowy, jak i działania tradycyjne.

Działania statyczne polegające na zamieszczeniu listy podmiotów w formie arkusza pdf aktualizowanego 2 razy w roku lub wydawnictwa albumowego są daleko niewystarczające i nie przystają do realiów XXI wieku – wieku internetu. Zmiany w handlu dostrzegają już także operatorzy sklepów wielkopowierzchniowych i przewidują daleko idące zmiany w tym zakresie.

Archaicznie funkcjonujące systemy kartowe lada moment zupełnie przestaną przystawać do rzeczywistości o seniorów „nowej generacji”. Konieczne są zmiany.

 http://www.dlahandlu.pl/detal/wiadomosci/knight-frank-o-6-glownych-trendach-na-rynku-handlu-galeria,71173_1.html

Autor: Paweł Lejman

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. szczegóły

Niniejsza Polityka Plików Cookie określa zasady stosowania plików cookies przez Serwis RABATSENIORA.PL w związku z korzystaniem z Serwisu przez Użytkowników. 1. Stosowane przez Serwis Pliki cookies na stronie internetowej RABATSENIORA.PL umożliwiają personalizację wyświetlanych na niej informacji i dostosowanie treści do potrzeb Użytkowników. Ponadto są przydatne przy mierzeniu aktywności Użytkowników w serwisie, dostosowywania reklam produktów i usług do indywidualnych potrzeb Użytkowników. 2. Na stronie RABATSENIORA.PL są używane dwa rodzaje plików cookies: a) sesyjne– pozostające na urządzeniu Użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) b) stałe– pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika. 3. Serwis RABATSENIORA.PL wykorzystuje pliki cookies do: a) możliwości logowania i utrzymywania sesji Użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu b) dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę c) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji Użytkownika. 4. Brak akceptacji korzystania z plików cookie w Serwisie może częściowo ograniczyć możliwość korzystania z Serwisu. 5. Każdy Użytkownik Serwisu może w każdej chwili usunąć pliki cookies w swoim urządzeniu korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki. 6. Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów Serwisu, w tym w szczególności Użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Close