Description

For one client, elevating the coaching and leadership skills of their more than 1,000 front-line sales managers was critical. In response, we developed a more effective sales management process, then translated it into high-impact sales manager training.

Challenge

The practical challenge then became: how to bring this sales manager training to life as quickly and consistently as possible? With competitors reliant on passive virtual training, we advocated for a more powerful experiential experience that would allow hands-on practice and peer-to-peer learning. But like so many companies today, our client lacked the large corporate training center and staff needed to execute the plan

Solution

The Cosine solution relied on our nationwide partnership with eight university-based sales education centers and two-dozen business school faculty. This university hub structure minimized travel costs and time-out-of-the-field. Small cohorts of front-line sales managers were brought to one of the different campuses for three-day professional development experiences that included videotaped role-plays and moderated discussions during playback.

Feedback

Feedback on the university-based training was overwhelmingly positive. Post session assessments revealed significant improvements in sales coaching frequency and effectiveness. As a larger organizational benefit, the new training signaled to the sales organization the client’s new commitment to the front-line sales manager role. Motivation and engagement levels reached all-time highs.

Highlights

Designing and executing a large-scale residential learning experience for a massive team of front-line sales managers.

Client: Fortune 500 Industrial Products Maker
Timing: 12 months
Results: New coaching process consistently implemented; all-time high motivation and engagement levels

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. szczegóły

Niniejsza Polityka Plików Cookie określa zasady stosowania plików cookies przez Serwis RABATSENIORA.PL w związku z korzystaniem z Serwisu przez Użytkowników. 1. Stosowane przez Serwis Pliki cookies na stronie internetowej RABATSENIORA.PL umożliwiają personalizację wyświetlanych na niej informacji i dostosowanie treści do potrzeb Użytkowników. Ponadto są przydatne przy mierzeniu aktywności Użytkowników w serwisie, dostosowywania reklam produktów i usług do indywidualnych potrzeb Użytkowników. 2. Na stronie RABATSENIORA.PL są używane dwa rodzaje plików cookies: a) sesyjne– pozostające na urządzeniu Użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) b) stałe– pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika. 3. Serwis RABATSENIORA.PL wykorzystuje pliki cookies do: a) możliwości logowania i utrzymywania sesji Użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu b) dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę c) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji Użytkownika. 4. Brak akceptacji korzystania z plików cookie w Serwisie może częściowo ograniczyć możliwość korzystania z Serwisu. 5. Każdy Użytkownik Serwisu może w każdej chwili usunąć pliki cookies w swoim urządzeniu korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki. 6. Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów Serwisu, w tym w szczególności Użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Close