Description

There are many assessment products that promise the secret sauce: the perfect picture of a high-performing sales rep. An appealing pitch, but one that fails in the face of reality.

We helped one client move beyond the hype to a more scientific and sound approach to assessing their reps. Our project involved two stages.

First Stage

In the first, we surveyed a random sample of their large salesforce, seeking to identify the key traits and behaviors most associated with top performance. Our experience has shown that key variables don’t usually have a simple linear relationship with performance outcomes. In certain selling environments, and for certain people, different combinations of variables interact in route to higher performance. To combat this issue, we used advanced statistical analyses to develop profiles of variables that work together in different ways. In the case of this client, we identified two distinct profiles of a successful rep.

Second Stage

In the second stage of the project, we implemented a customized version of our PointForward online tool that allowed each of the company’s reps to individually assess how they compared to the two target profiles by taking a short survey. The tool then generated a personalized report that outlined key training and other development activities designed to help the rep move closer to their ideal profile target. Sales managers also received coaching guidance customized for each individual rep profile.

Highlights

Developing a custom assessment and development tool to move reps closer to high performers.

Client: Financial Services Provider
Timing: 4 months
Results: Unique top performer profiles identified; sustainable approach for replication implemented

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. szczegóły

Niniejsza Polityka Plików Cookie określa zasady stosowania plików cookies przez Serwis RABATSENIORA.PL w związku z korzystaniem z Serwisu przez Użytkowników. 1. Stosowane przez Serwis Pliki cookies na stronie internetowej RABATSENIORA.PL umożliwiają personalizację wyświetlanych na niej informacji i dostosowanie treści do potrzeb Użytkowników. Ponadto są przydatne przy mierzeniu aktywności Użytkowników w serwisie, dostosowywania reklam produktów i usług do indywidualnych potrzeb Użytkowników. 2. Na stronie RABATSENIORA.PL są używane dwa rodzaje plików cookies: a) sesyjne– pozostające na urządzeniu Użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) b) stałe– pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika. 3. Serwis RABATSENIORA.PL wykorzystuje pliki cookies do: a) możliwości logowania i utrzymywania sesji Użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu b) dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę c) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji Użytkownika. 4. Brak akceptacji korzystania z plików cookie w Serwisie może częściowo ograniczyć możliwość korzystania z Serwisu. 5. Każdy Użytkownik Serwisu może w każdej chwili usunąć pliki cookies w swoim urządzeniu korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki. 6. Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów Serwisu, w tym w szczególności Użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Close