09 mar 2018

Pierwszy napój Coca-Coli z zawartością alkoholu

Po raz pierwszy w swojej ponad 135-letniej historii Coca-Cola przygotowuje się do wprowadzenia na rynek napoju alkoholowego. Jest to mieszanka wody sodowej z niewielką zawartością alkoholu -napój znany jako alcopop – skierowanym na rynek japoński.

Firma jest zainteresowana wykorzystaniem rosnącej popularności w azjatyckim kraju Chu-Hi, napoju bezalkoholowego połączonego z lokalnym napojem zwanym shochu.

Produkt zazwyczaj zawiera od 3% do 8% alkoholu objętościowo.

Starszy menedżer Coca-Coli w Japonii powiedział, że napój był „skromnym eksperymentem dla określonego sektora na naszym rynku”. „Nie eksperymentowaliśmy jeszcze z kategorią napojów niskoalkoholowych, ale jest to przykład, że badamy różne opcje, czasem odległe od naszego głównego nurtu” – powiedział Jorge Garduno, prezes Coca-Coli w Japonii.

Garduno zwrócił uwagę, że produkt prawdopodobnie nie będzie sprzedawany poza Japonią.

Koktajle to główne zastosowanie shochu. Podawane są w wysokiej szklance – sprzedawane są jako alternatywa dla piwa i stały się szczególnie popularny wśród kobiet.

Wielkie japońskie firmy produkujące napoje, w tym Kirin, Suntory i Asahi, mają odmiany tego napoju i kontynuują eksperymenty z setkami smaków.

Młodsi konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na kwestie zdrowotne, dlatego też Coca-Cola zaczęła dywersyfikować swoje napoje bezalkoholowe, w tym nowozakupione marki wody i herbaty.

W listopadzie ubiegłego roku, analityk z Wells Fargo, Bonnie Herzog, spekulował, że Coca-Cola może wejść na rynek alkoholi w poszukiwaniu „elitarnych segmentów, takich jak tradycyjne napoje dla dorosłych”.

Określenie alcopop odnosi się głównie do napojów bezalkoholowych z niewielką ilością alkoholu, a w latach 90. marki takie jak Hooch, Reef, Smirnoff Ice i Bacardi Breezer stały się niezwykle popularne. Wywoływało to jednak kontrowersje z powodu obaw, że zachęca się do spożywania alkoholu w dużych ilościach wśród młodzież, gdyż ich łatwa dostępność stanowiła ogromną pokusę.

Źródło: http://www.bbc.com/mundo/noticias-43316536?ocid=socialflow_twitter

Zdjęcie: materiały AFP.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. szczegóły

Niniejsza Polityka Plików Cookie określa zasady stosowania plików cookies przez Serwis RABATSENIORA.PL w związku z korzystaniem z Serwisu przez Użytkowników. 1. Stosowane przez Serwis Pliki cookies na stronie internetowej RABATSENIORA.PL umożliwiają personalizację wyświetlanych na niej informacji i dostosowanie treści do potrzeb Użytkowników. Ponadto są przydatne przy mierzeniu aktywności Użytkowników w serwisie, dostosowywania reklam produktów i usług do indywidualnych potrzeb Użytkowników. 2. Na stronie RABATSENIORA.PL są używane dwa rodzaje plików cookies: a) sesyjne– pozostające na urządzeniu Użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) b) stałe– pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika. 3. Serwis RABATSENIORA.PL wykorzystuje pliki cookies do: a) możliwości logowania i utrzymywania sesji Użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu b) dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę c) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji Użytkownika. 4. Brak akceptacji korzystania z plików cookie w Serwisie może częściowo ograniczyć możliwość korzystania z Serwisu. 5. Każdy Użytkownik Serwisu może w każdej chwili usunąć pliki cookies w swoim urządzeniu korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki. 6. Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów Serwisu, w tym w szczególności Użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Close