Challenge

Toyota Fleet Management (TFM) aspires to transition from being a Trusted Fleet Manager to a Trusted Fleet Advisor to their customers. To achieve this, TFM identified some gaps in the knowledge and skill-sets of their Relationship Managers (RMs) that would need to be addressed. At the same time, they were concerned about recent sales trends and felt there was more that their RMs could be doing to retain and grow their customer base.

Solution

Toyota Fleet Management engaged Cosine to help their RMs become more customer-centric, strategic, and better prepared for identifying opportunities and having high-value conversations with their customers. Cosine:

  • Delivered a customized Key Account Management program to develop account management and sales skills
  • Trained sales managers in Sales Coaching to support the RMs and implement the use of account planning tools
  • Rolled out a Key Account Planner in the training program, allowing RMs to work on account plans directly in the program so training would transfer immediately on-the-job
  • Reinforced in-person training with sales performance coaching of the sales managers to ensure accountability and support during the embedding phase of the method

Results

Toyota found Cosine’s training to be well researched and insightful. Relationship Managers were given the processes and tools to find and seize opportunities to grow their customers. Using the account plan developed during the training program, within 2 weeks of completion one RM had already grown a single account by 400 vehicles under fleet management, which protects and grows the account considerably.

The Sales Coaching training is enabling sales managers to get the best out of their teams. They are regularly holding coaching and accountability sessions and they’ve seen a boost in activity following the training—both from coaches, in putting the processes in place, and from the sales team, in preparing and executing their account plans.

Highlights

Client: Toyota Fleet Management
Industry: Business Services
Services: Key Account Management, Sales Coach Training, Insight Selling

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. szczegóły

Niniejsza Polityka Plików Cookie określa zasady stosowania plików cookies przez Serwis RABATSENIORA.PL w związku z korzystaniem z Serwisu przez Użytkowników. 1. Stosowane przez Serwis Pliki cookies na stronie internetowej RABATSENIORA.PL umożliwiają personalizację wyświetlanych na niej informacji i dostosowanie treści do potrzeb Użytkowników. Ponadto są przydatne przy mierzeniu aktywności Użytkowników w serwisie, dostosowywania reklam produktów i usług do indywidualnych potrzeb Użytkowników. 2. Na stronie RABATSENIORA.PL są używane dwa rodzaje plików cookies: a) sesyjne– pozostające na urządzeniu Użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) b) stałe– pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika. 3. Serwis RABATSENIORA.PL wykorzystuje pliki cookies do: a) możliwości logowania i utrzymywania sesji Użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu b) dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę c) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji Użytkownika. 4. Brak akceptacji korzystania z plików cookie w Serwisie może częściowo ograniczyć możliwość korzystania z Serwisu. 5. Każdy Użytkownik Serwisu może w każdej chwili usunąć pliki cookies w swoim urządzeniu korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki. 6. Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów Serwisu, w tym w szczególności Użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Close