Description

Millions of dollars are spent each year on off-the-shelf sales methodologies. After surveying the vendor landscape, a recent client quickly realized that their new go-to-market model would require much more than colored worksheets from 1980.

Solution

We started by refining the client’s new sales process and profiling the most common customer deal scenarios. We identified the specific process gaps that needed to be addressed, spanning from prospecting to account management. And we were able to characterize specific buying scenarios in order to align aspects of the methodology to each of their unique deal types. For example, we addressed cross-selling non-core products by building an approach for those customers that had historically only bought their flagship product.

Results

The methodology not only helped them understand the selling landscape and client issues within these types of accounts, but it also presented them with actions and insights to sell the other product lines. Ramp-up and adoption rates were significantly higher than off-the-shelf methodologies because the approach and content was custom built for their products and buying scenarios.

Highlights

Unique deal scenarios profiled and highly contextualized sales process and tools deployed.

Client: Global Business Services Firm
Timing: 6 months
Results: Common frame for viewing deals developed; powerful new sales process and tools for executing deal strategy raised closed rates by 25% and increased average deal size by more than 15%

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. szczegóły

Niniejsza Polityka Plików Cookie określa zasady stosowania plików cookies przez Serwis RABATSENIORA.PL w związku z korzystaniem z Serwisu przez Użytkowników. 1. Stosowane przez Serwis Pliki cookies na stronie internetowej RABATSENIORA.PL umożliwiają personalizację wyświetlanych na niej informacji i dostosowanie treści do potrzeb Użytkowników. Ponadto są przydatne przy mierzeniu aktywności Użytkowników w serwisie, dostosowywania reklam produktów i usług do indywidualnych potrzeb Użytkowników. 2. Na stronie RABATSENIORA.PL są używane dwa rodzaje plików cookies: a) sesyjne– pozostające na urządzeniu Użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) b) stałe– pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika. 3. Serwis RABATSENIORA.PL wykorzystuje pliki cookies do: a) możliwości logowania i utrzymywania sesji Użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu b) dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę c) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji Użytkownika. 4. Brak akceptacji korzystania z plików cookie w Serwisie może częściowo ograniczyć możliwość korzystania z Serwisu. 5. Każdy Użytkownik Serwisu może w każdej chwili usunąć pliki cookies w swoim urządzeniu korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki. 6. Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów Serwisu, w tym w szczególności Użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Close